Dag 9 in het UMCG (27 februari 2016)

27 februari 2016 - Groningen, Nederland

Toen papa vanmorgen bij je kwam gaf je aan dat je redelijk geslapen had en dat je vanmorgen al 5x gepoept had! Goed bezig Bram! Mama is eerst naar de winkel geweest om boodschappen te halen voor het bezoek van vandaag. Na de boodschappen snel in de koelkast op te bergen, ben ik naar jouw gelopen. Toen mama bij je kwam had je gelijk al een fijne boodschap. Je had opnieuw je bed vol gepoept en kon hier smakelijk om lachen. Toen ik meldde dat je een mooi (verjaardags)kado voor mij had! Het is vandaag mama's verjaardag. Een hele bijzondere dag die je niet snel zult vergeten. De slaapkamer was in ieder geval versiert!

De verpleegster Simone heeft je verschoont en daarna kon je mij feliciteren. Je (papa heeft deze gekocht) had een kado voor mij en deze heb ik jouw bijzijn uitgepakt. Het was een houten wit hartje met de tekst: "Lieve Mama, bedankt dat je altijd voor mij klaar staat"! Heel lief Bram of moet ik zeggen papa en uiteraard een (enorme) doos merci!

De chirurg is vanmorgen geweest en heeft meegekeken naar je wond op je buik. Deze was er zeer tevreden over en vroeg hoe het ging met je sondevoeding en vertelt dat het verder geen problemen geeft. Hij gaf aan dat deze verhoogd kon worden en deze ging van 5 naar 10 (toen we vanavond weggingen stond deze op 140).Ook werd besloten om je geen lactulose meer te geven aangezien je er heel gemakkelijk vanaf komt.

Je vond het fijn dat er vanmiddag bezoek zou komen en mama had je al verteld dat ze er niet de gehele middag bij zou zijn. Dit zou voor jouw en voor je (nieuwe) buurman teveel worden. Frederik is net na de middag naar huis gegaan en kregen direct te horen dat je een nieuwe kamergenoot zou krijgen. nl. Tom. Deze jongen is pas geopereerd! Hoe en wat verder zullen we ongetwijfeld nog wel horen. Deze jongen lag op een kamer met een baby'tje en zal daarom verhuist zijn naar deze kamer!

Vanmiddag kwamen je zus, Oma en de buurtjes langs om Anouk te brengen. Zodoende kan Anouk een nachtje blijven slapen en wordt morgen weer meegenomen door Berdien en André! Je gaf aan dat je het fijn vind dat je zus langs komt en dat vinden wij ook! Eerst hebben ze van papa en mama een rondleiding gehad in het Ronald McDonald huis en vanmiddag zijn we naar jouw gegaan. Je had zelf eerst ook geen spreekuur. Je gaf aan buikpijn te hebben en het leek dat je het te druk vond. We hebben toen opgesplitst om je zodoende wat rust te geven. Al gauw kwam je nieuwe kamergenootje en gingen Oma en de buurtjes terug naar huis en bleek de familie Oosterbroek gearriveerd te zijn. Deze hadden gebak meegenomen en we zijn in de familiekamer gaan zitten om gebak met koffie en/of thee te nuttigen en een deel is met papa bij jouw geweest! Je had het wel naar je zin (mede door de vele verwennerijen die je mocht ontvangen) Wie is er nu eigenlijk jarig (grapje), maar ook was je af en toe wat stilletjes. Je nieuwe kamergenoot (Tom) lag heerlijk naast je te slapen.

Nadien hebben we het afgewisseld zodat de andere helft bij je kon zijn en nadien hebben ook zij een rondleiding gehad bij het Ronald McDonald huis en hebben daar nog wat gedronken, voordat zij vertrokken richting Nijverdal!

Wij zijn weer richting het ziekenhuis gelopen en je lag lekker in je bed tv te kijken en je hebt je mobiel weer ontdekt om hierop filmpjes te bekijken! Na een kopje koffie en/of chocolademelk te hebben genuttigd en je drain is doorgespoeld hebben Anouk, papa en mama een pizzeria opgezocht om hier een hapje te eten. Je zus mocht kiezen en uiteraard werden dit een pizza! Na de maaltijd hebben we de wandeling terug gedaan richting het Ronald McDonald huis om daar gezamenlijk met je zus nog even tv te kijken en wat te drinken!

Wij zijn wederom benieuwd hoe je morgen bent.

1. Anneke lazeroms:
    27 februari 2016
    Fijn dat je vandaag een leuke dag hebt gehad ook vanwege mama's verjaardag nog gefeliciteerd met mama trouwens en dat je zus en oma er ook waren.wij zijn blij voor je dat alles langzaam de goede kant op gaat.Veel plezier morgen met tante berdien en oom André. Knuffels van ons.
  2. Ans de Gooijer:
    28 februari 2016
    Hoi Bram
    En natuurlijk ook Riette, Edwin en Anouk

Tsjonge.....wat heb je al een boel narigheid achter de rug. Al die slangetjes, pillen en zoveel pijn is echt niet fijn! Je bent wel een echte kanjer en je vader, moeder en zus ook! Fijn dat het nu weer een beetje beter lijkt te gaan en ik hoop dat je snel weer helemaal opknapt.......Liggen in een (ziekenhuis)bed is echt niet leuk voor een stoere jongen van 11
    Beterschap

Hartelijke groet, Ans de Gooijer