Dag 14 in het UMCG (3 maart 2016)

3 maart 2016 - Groningen, Nederland

Je gaf aan dat je vanmorgen goed had geslapen. Je bent alleen een keer wakker geweest van je voeding voor je sonde. Deze ging om 03.00 uur af dat je voeding op was. Je hebt heerlijk alleen geslapen op je kamer! De chirurgen (volgens mij 1 man en 4 vrouwen) kwamen kijken hoe het met je wond ging. Je wilde net een rondje gaan wandelen en we zijn direct omgedraaid. Je bent op je bed gaan liggen en hebben je wond bekeken en zagen dat het inderdaad beter gaat! De wond moet 1x per dag gespoeld worden en verbonden worden met het algencompres!

Er zou nog weer bloed bij je worden afgenomen en afhankelijk daarvan wordt bepaald of je antibiotica in pillen of drankvorm gaat krijgen. Je sondevoeding wordt overdag "afgedopt" en 's avonds als je naar bed gaat gaat er één zakje via je sonde naar binnen! Mama heeft nog gevraagd naar je centrale lijn en deze willen ze vooralsnog laten zitten voor het geval dat het niet goed gaat. Deze gaat als laatste eruit! Dus afwachten wat je bloedwaardes aangeven? Spannend weer.

De fysiotherapeut is nog geweest en heeft met jouw 2 rondjes gelopen en gekeken naar je arm waar je centrale lijn inzit. Deze arm gebruik je bijna niet omdat dit zeer doet waar het naaldje in je slagader gaat! 's Morgens loop je nog wel rechtop, maar hoe verder op de dag hoe krommer je gaat lopen! We moeten je elke keer weer zeggen borst vooruit en schouders omhoog!

Na het middageten, hebben we onze was in het RMD huis gedaan en ondertussen boodschappen gedaan! Bij terugkomst de boodschappen opgeruimd en de was opgehangen! Papa bleef in het RMD en zou om 14.00 uur naar jouw gaan. Mama heeft even in de stad gewinkeld en zag een mooie jas voor jouw en heb je even gefacetimed of je deze wel leuk vond (want je weet het maar nooit met jouw). Gelukkig gaf je aan dat je deze jas wel cool vond en heb deze voor je meegenomen/gekocht. Bij je aangekomen in het ziekenhuis bleek papa er nog niet eens te zijn. Je gaf aan dat je papa al had gebeld, waar hij toch bleef. En ja wat zou er toch met hem gebeurt zijn.............. Mama was er in ieder geval eerder!

We hadden eerder winkels gezien waar ik wel weer eens 's Middags hebben we lekker samen tv gekeken, want ivm de voorjaarsvakantie zijn er diverse leuke films 's middags, maar ook deze film had je al op school gezien en je kon ons precies vertellen wat er zoal gebeurde en wanneer! Niet leuk Bram! Je hebt keurig 2 flesjes van 500 ml leeg gedronken met ranja! Goed gedaan. Ook het brood eten gaat goed en tussen de middag had je zowaar poffertjes. Dit vond je toch wel wat veel van het goede en heb je niet helemaal opgegeten! Je avondeten bestond uit gekookte aardappeltjes met snijbonen en gyros met knoflooksaus en als bijgerecht appelmoes (mocht je de snijbonen niet lekker vinden, had mama bedacht)! Je gaf aan dat de gyros toch wel heel lekker was, terwijl je eerder aangaf dat je het niet lekker zou vinden. Zie je nou wel!

Dokter Werner kwam 's middags vertellen dat de CRP waardes waren gedaald naar 15 (eergisteren 19). Dat er dus een mooie daling te zien was en je dus overgaat op antibiotica welke je mag drinken. Nu blijkt de antibiotica wat je via je infuus krijgt niet in drankvorm er is. Daardoor zal er door de chirurgen, infectioloog en apotheek gekeken worden naar welke drank antibiotica je zult krijgen. Weer een klein stapje vooruit!

Terwijl wij na ons eten (en veel gekletst te hebben in het Ronald McDonald huis) richting jouw liepen zagen we dat Anouk al bijna bij ons was en hebben haar opgewacht in de hal van het Ziekenhuis. Samen zijn we richting jouw gelopen. Bij je kamer aangekomen, bleek dat er een babybedje werd opgemaakt en je gaf aan dat er zo dadelijk een baby bij je op de kamer zou komen. We kregen direct al te horen dat we met teveel bezoek bij je waren ivm de opname van die baby. We gaven direct al aan dat we wel ergens anders konden zitten. Je bent nu iets mobieler. De familiekamer zat vol en hebben besloten om in de speelkamer een kopje koffie te drinken met de muffins die Anouk voor je had gebakken! Lekker hoor Anouk! Goed gedaan!

Het was bedtijd en bij je kamer aangekomen, was de baby en zijn/haar ouders er ook te zijn. De baby was niet stil te krijgen en zij kregen eigenlijk direct een rondleiding in het ziekenhuis. Zodat jij je klaar kon maken om naar bed te gaan! We zijn met het bezoek richting het RMD huis gegaan en hebben daar nog een kopje koffie gedronken. Toen kregen we al een belletje van jou, dat je toch naar kamer 9 werd verhuisd. Waarom konden ze dit nou niet zeggen, terwijl wij bij je waren. Papa is nadat het bezoek weg was nog even op de fiets naar je toe gegaan om al je spulletjes ook mee te verhuizen naar je nieuwe (en toch ook oude) kamer!

Papa is kwam terug en vertelde dat je alles hebt uitgespuugd wat je vandaag binnen hebt gekregen. Dit komt mede door je verhuizing en hier zijn we helemaal niet blij mee. We hebben de hele dag je gestimuleerd om te eten en drinken en dan gebeurt er zoiets! En al helemaal niet voor jouw, wat een leuke binnenkomer voor je daar op kamer 9!

Ik zeg welterusten Bram en tot morgen!