Dag 10 in het UMCG (28 februari 2016)

28 februari 2016 - Groningen, Nederland

Je gaf aan dat je niet goed geslapen had en dat je vanmorgen om 6.30 uur wakker was! Je zus sliep bij ons op de kamer en wij waren om dezelfde tijd wakker. Je zus gaf aan dat ze niet prettig op de stretcher geslapen! We hebben samen hier met z'n drieën gegeten en voordat wij het eten ophadden, kreeg papa van jouw al een appje met daarop een foto van het broodje wat je zou gaan eten met smeerworst en een beker yogidrink. Nadat wij alles hadden afgeruimd, zijn wij jout op gaan zoeken. Je zou net gewassen moeten worden en dit hebben we dan ook direct gedaan. Je wilde op een stoel zitten en daarop heb je een half uur gezeten. Top Bram! In de tussentijd hebben papa en mama je bed weer opgemaakt met schoon beddengoed.

De chirurg kwam bij je op bezoek en vertelde dat je maagsonder eruit mag, je sondevoeding via je darmen gaat omhoog van 10 naar 20. Anouk en ik hebben al je kaarten die je in het UMCG hebt ontvangen van het raam gehaald en op het raam voor je bed geplakt! Nu heb je veel meer daglicht! Toen de maagsonde verwijdert ging worden zijn Anouk en mama even weggelopen om je heliumballonnen opnieuw met helium te vullen. De ballonnen gekocht in het UMCG konden we kosteloos opnieuw laten vullen na een week (mits in het bezig van de aankoopbon) en kregen van iemand van de andere kamer de tip om de andere 2 (uit Almelo) op te blazen mbv een rietje. Terwijl we terugkwamen was de maagsonde verdwenen. Het viel gelukkig allemaal mee, terwijl je eerst tegenop zag! Je gaf aan met het broodje eten dat je het moeilijk vond om te slikken, dit omdat je slangetjes dan bewogen in je keel. Heel begrijpelijk. Ze hebben de nu iets dikkere uit je neus gehaald.

Rond half 12 zijn papa, mama en Anouk naar beneden gegaan om bij de Albert Heijn een kant en klaar broodje te halen met iets te drinken! Daarna zijn Anouk en mama de stad in geweest om te shoppen. Je zus is goed geslaagd en heeft meer bagage mee op de terugweg dan op de heenweg. Ze is in ieder geval goed geslaagd. Bij terugkomst op je kamer had je een croissantje gehad en bijna helemaal opgegeten! Vanmiddag heb je bezoek gehad van de Geutjes. Deze waren eerst elders op bezoek geweest in Drenthe en zijn daarna doorgereden naar jouw.

Bij jouw aangekomen hebben we even bij je gezeten en was je verder goed te gehumeurd. Had wel weer buikpijn. Nadat we bij jouw waren geweest zijn we even naar het Ronald McDonald huis geweest en hebben daar wat gedronken! Omdat we uit eten zouden gaan hadden we tegen jouw gezegd omdat de auto in de parkeergarage van het ziekenhuis stond, nog even bij jouw langs te gaan. Je was niet lekker te pas. Je had buikpijn, was zeer misselijk en had koorts (38.6). Je had al aangegeven dat je misselijk was aan de verpleging en had er een zetpil voor gekregen! We hebben bij je gezeten tot het tijd was dat we moesten vertrekken. We gingen naar Zeegse (Ribhouse Texas). Nadat we daar onze maaltijd op hadden hebben we de auto onder het ziekenhuis geparkeerd en zijn nog even bij je langs geweest om te kijken hoe het met je was. Je was wakker en gaf aan dat je centrale lijn pijn deed. De broeder gaf je net een diclofenac tegen de pijn. Ook had je last van je drain. Alles was eigenlijk teveel. Je vond het vervelend dat we niet in de buurt waren, maar de verpleging had al gezegd dat we niet helemaal naar ons eigen huis zouden gaan. Je was wel blij om ons te zien. Je had een enorme rode gelaatskleur. Heb je even met een nat washandje je haren en voorhoofd koel gemaakt. Dit vond je fijn en zijn even bij je blijven zitten tot je sliep. Volgens je verpleegkundige Greet had je niet overgegeven en had je ook wel even geslapen (ook al zei je zelf van niet). We zijn na een kwartier/half uur vertrokken naar het Ronald McDonald huis en hopen dat je je morgen weer wat beter zult voelen.

We zijn er nog niet en zullen de chirurg morgen eens navragen over dit alles! Afwachten maar weer!

1. Anouk:
    29 februari 2016
    Hee bram
    Hopen dat je snel weet beter en dat die drain die zo zeer doet er uit mag. Iedereen mist jou hier. Dat je snel weer kan fietsen met jeff en mick. Bram knap maar snel op en pest papa en mama of de verpleging maar.
    Groetjes Anouk