Dag 2 in het UMCG (20 februari 2016)

20 februari 2016 - Groningen, Nederland

Vanmorgen was je niet echt aanspreekbaar toen we bij je waren, je reageerde wat afwezig! Terwijl we gisteren bij je waren weggegaan dat je iets spraakzamer was!

Je vertelde dat je vannacht weinig had geslapen omdat je een nieuw buurmeisje had gekregen, die veel had gehuild. Ook geef je aan weer meer buikpijn te hebben. Je hebt in de afwezigheid van ons ook voeding gekregen (geconcentreerde vetten) die worden ingebracht in je centrale lijn. Direct in je slagader bij je hals! Deze zullen je ook wat extra energie geven!

De chirurg met een assistent chirurg zijn bij je langs geweest en willen graag je wond bekijken. Hier komt veel pus uit en er wordt besloten om er 2 krammetjes uit te halen, zodat deze viezigheid eruit kan. Het catheter irriteert en daar wordt naar gekeken, maar deze mag er nog niet uit! Wij geven aan dat deze kamer voor jouw veel te onrustig is! Dit vonden de chirurg en de assistent chirurg gelukkig ook, maar tijdens je komst was er geen kamer meer vrij. Ze gaan dit opnieuw voor ons bekijken. Ze komen er eigenlijk direct al op terug en geven aan dat je naar een kamer voor 2 zal gaan. Deze is eigenlijk nog maar net vrij gekomen omdat de patiëntjes van deze kamer net zijn ontslagen. Deze zal nog worden schoon gemaakt en dan is het de bedoeling dat je gaat verhuizen naar deze kamer. Voorlopig lig je hier alleen. Dus je adres is in inmiddels gewijzigd in: UMCG, tav kinderafdeling M1, kamer 2, Bram Oosterbroek, Postbus 30001, 9700 RB Groningen.

Er kwam ook een verpleegkundige langs om 2 buisjes bloed bij je af te nemen. Nadat de uitslagen van het bloed binnen zijn komt de chirurg ons vertellen dat de ontstekingswaardes in je bloed weer toenemen. Daarom zal er vanmiddag nog een afspraak worden gemaakt voor een echo van je buik. Voordat we je verhuizen naar kamer 2 wordt er een infuus uit je rechterhand verwijdert.

Bij de echoscopiste wordt je buik weer goed onderzocht ook op de wond, wat heb je dit goed gedaan/doorstaan, terwijl je wond zo pijnlijk is! De echoscopiste gaf aan nadat ze hoorde dat wij uit de gemeente Hellendoorn kwamen dat ze ook echo's maakt in Enschede! Dat was wel toevallig. Na de echo zou de echoscopiste overleggen met de chirurg over wat verder te doen.

De uitslag van de echo was dat er gelukkig een niet heel groot abces (niets verontrustends volgens de chirurg) is te zien. Je antibiotica zal hier zeer waarschijnlijk op wordt aangepast. Je krijgt tevens extra kalium toegediend omdat uit je bloed waardes naar voren was gekomen dat deze te weinig aanwezig waren.

Je bent in het begin van de avond heerlijk in slaap gevallen en we hebben je lekker laten  slapen, zodat wij om 20.30 uur op zoek zijn gegaan naar ons nieuwe onderkomen. Het Best Western Hotel Aduard te Aduard. Via booking.com konden we hier 2 nachten slapen, aangezien er nog steeds geen plek is in het Ronald McDonald huis te Groningen. Het NH Hotel Groningen, waar we de afgelopen 2 nachten verbleven kon ons niet meer gebruiken, zaten helemaal vol dit weekend! Moet wel zeggen dat we het slechter konden treffen!

1. Denny en Leonie:
    20 februari 2016
    Nogmaals veel sterkte met elkaar! Hopelijk is er snel een plekje vrij het in het ronald mc donald huis zodat jullie niet de hele tijd hoeven te verhuizen.
  2. Marijke:
    21 februari 2016
    Hoop dat het weer iets beter gaat! Hoor graag van je. Dan kan ik dit aan de leerlingen uit onze groep vertellen!
    Ik hoop je snel te zien!
  3. Rob, Gea, Bram en Fleur:
    21 februari 2016
    Jeetje zeg. Wat heftig allemaal voor jullie en Bram. Hopelijk wordt de pijn snel minder en knapt Bram snel weer op. Wij willen jullie heel veel sterkte en kracht wensen. Zet hem op kerel.
  4. Anouk:
    21 februari 2016
    Bramzet hem op jongen En kom maar snel weer thuis iedereen mist jou Iedereen vraagt ook hoe het met jou ks Bram knap snel weer op Plaag daar maar lekker de verpleegsters en papa en mama
  5. (Juf) Annemarie:
    22 februari 2016
    Och wat heftig allemaal. Heel veel sterkte gewenst voor jullie allemaal, maar speciaal natuurlijk voor Bram. Ik hoop gauw positieve berichten te kunnen lezen.