Aankomst UMCG (18 februari 2016)

19 februari 2016 - Groningen, Nederland

Bram is op donderdag 18 februari 2016 aangekomen bij het UMCG te Groningen.

Op vrijdag 5 februari 2016 ben je opgenomen in het ZGT te Almelo, hier hebben ze je geperforeerde blinde darm verwijdert, waardoor je een ernstige geïnfecteerde buik (buikvliesontsteking) hebt opgelopen.

Je knapte in Almelo maar niet op en moest daarom opnieuw geopereerd worden aan je geïnfecteerde buik. Je hebt op woensdag 17 februari 2016 diverse onderzoeken moeten ondergaan (echo, MRI en CT) om te kunnen zien waar zich in jouw buik eventueel een abces zou kunnen zitten. Deze konden ze mbv de CT scan niet aanprikken, zodat je van woensdag op donderdag 18 februari 2016 opnieuw geopereerd bent aan je buik. De chirurg in Almelo heeft opnieuw je buik gespoeld en je abces(sen) verwijdert. Je buik bleek op te zwellen, je had hoge koorts en leek afwezig. Dit was de reden dat je direct naar de IC van ZGT Almelo bent gegaan. Aangezien Almelo hierin niet gespecialiseerd is hebben ze je overgebracht naar het UMCG Groningen. Hier ben je opgenomen op de Kinder IC, afdeling M3.

Je adres is hier: UMCG / Kinder IC - CA 59, Bram Oosterbroek, Postbus 11120, 9700 CC Groningen.

Je werd vanuit Almelo met een speciale ambulance (een kleine IC op wielen) opgehaald door 2 kinderatsen, kinderverpleegster en een chauffeur). Deze kwam speciaal voor jouw vanuit het UMCG te Groningen. Daarom was het even wachten in Almelo, maar eenmaal klaar gemaakt voor je reis naar het UMCG, is dEze reis er naar toe goed verlopen. Pappa en mamma zijn achter je aangereden in de auto van Berdien. Zij slapen de eerste 2 nachten dicht bij je tegenover het ziekenhuis. Het Ronald McDonald huis te Groningen zat momenteel vol.

Je wordt momenteel nog slapende gehouden en morgen zullen we ongetwijfeld meer horen hoe ze het verder gaan doen met jouw. Van de kinderarts te Almelo begrepen wij dat bij het verwijderen van je abces(sen) er waarschijnlijk een bacterie in je bloedbaan is terecht gekomen, waartegen jouw lichaam momenteel vecht en dat nog onder controle moet komen met medicatie OF in je darmen zit een perforatie waardoor je ontlasting in je geïnfecteerde buik komt. Dit zullen ze zeer zeker daar uitzoeken.

Vandaag was in ieder geval voor jouw en ons een zeer heftige, maar emotionele dag! En we zien met spanning en hoop uit naar de komende dagen!

1. Familie Hospers:
    19 februari 2016
    Hallo Bram wij wensen jou van harte beterschap! Zet'm op kerel! Snel weer beter worden!
    De rest van de familie wensen wij sterkte! Heftig hoor om dit allemaal mee te moeten maken.
    Groetjes, Dinand en Anja, Michiel, Marlou
  2. Familie Souverijn:
    19 februari 2016
    Lieve Bram, Riëtte, Edwin en Anouk. Ook van ons nogmaals heel veel beterschap, maar dat gaat vast lukken met die slimme doktoren in Groningen. Die gaan heel goed voor je zorgen zodat je vast heel snel weer met papa en mama mee mag naar Nijverdal.
    Sterkte met elkaar.
    Liefs Jeroen, Judith, Anne-Lotte, Benjamin & Madelief.
  3. Familie Nebbeling:
    19 februari 2016
    Hi Bram, wij hopen dat ze nu de ziekte onder controle krijgen en je weer opknapt. Heel veel sterkte!
    Groeten Hans, Marja, Floris en Tim
  4. Hermien van Gaal:
    19 februari 2016
    Bram we hopen daar je weer snel beter bent dat je lekker weer kunt voetballen egros fietsen bij het teerveldje . we wensen je beterschap en sterkte Ook Edwin ,Riette en Anouk heel veel sterkte.
    Gr Sep en Hermien
  5. Familie Vrielink:
    19 februari 2016
    Hoi Bram, we hopen dat het snel weer beter met je gaat. Heel veel sterkte voor jou, papa, mama en Anouk.
    Groetjes Alfred, Monique en Jordi
  6. Denny en Leonie:
    Lieve Bram en familie.
    Wat schrikken zeg :( we willen jou en je familie heel veel sterkte en beterschap wensen!!! Fijn dat we hier kunnen lezen hoe het met je gaat!!!

Groetjes Denny Leonie en Roos
  7. Paula Lorkeers:
    Hallo familie Oosterbroek,
    Van harte beterschap met Bram. Wij wensen jullie heel veel sterkte en hopen dat het snel beter gaat met Bram.
    Wij denken aan jullie.
    Groeten,
    Pascal, Paula, Sivar, Tyra, Karit en Marik Lorkeers
  8. Fam. Bakhuis:
    19 februari 2016
    Van harte beterschap Bram, hopelijk ben je nu snel weer beter!!! Voor jouw en je familie wensen we jullie heel veel sterkte, we denken aan jullie.
    Groetjes, Willem, Hester, Wouter, Sander en Karlijn
  9. Familie Harting (ouders Joost):
    Lieve Bram en familie,
    Wij hopen dat Bram daar snel weer zal opknappen. Sterkte allemaal. We denken aan jullie.
    Groetjes van Dick , Karin, Teun, Giel, Joost en Wout Harting.
  10. Marian Plat:
    19 februari 2016
    Knap maar snel weer op,kom ik gauw kibbeling voor je bakken bij je oma .
  11. Anja dogger:
    19 februari 2016
    Hallo Bram, Riëtte, Edwin en Anouk. Heel veel beterschap, je bent een knokker die ervoor vecht om er weer boven op te komen.
    Groetjes Anja en Jan Dogger
  12. Fam. Schotman:
    19 februari 2016
    Hallo Bram, we hopen dat snel weer beter bent! Sterkte voor jullie allemaal. We denken aan jullie. Fijn dat we zo kunnen lezen hoe het gaat.
    Groeten van Jan, Gea en Maud
  13. Familie Oude Engberink:
    Hallo familie Oosterbroek,
    Het houdt maar niet op voor jullie. Wat een heftige gebeurtenissen! We hopen dat de doktoren in Groningen raad weten met de ellende in Brams lichaam en dat hij snel weer opknapt. Verwen Bram maar goed samen. Heel veel sterkte, beterschap en geluk gewenst. Wij denken veel aan jullie!
    Groeten van Erik en Marieke
  14. Familie Willems:
    Lieve Bram en familie,

Wat een schrik, nu in het ziekenhuis in Groningen. Hopelijk knap je nu snel weer op. Fijn dat we via dit blog op de hoogte kunnen blijven.
    Zet 'm op kerel!

Egbert, Carlien, Tess en Ivo
  15. Fam Schrijvers:
    19 februari 2016
    Beste Bram en familie, wat schrikken zeg, heel veel beterschap en we hopen dat je snel weer op knapt! Fijn dat papa, mama en je zus dicht bij je kunnen zijn. Groetjes van Erwin, Maud, Lotte en Ilse Schrijvers